8 Ocak 2013 Salı

Zippy 4S 30 C 8000 mah lipo siparişim

Bu adresden http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=16226&aff=236266

Zippy 4s 30C 8000 mah siparişi verdim. Böylelikle uçuş süremi uzatmayı planlıyorum. Ağırlık olarak 845 g olan bu pil önceki 4s 5000 mah pilimden 250 gr daha ağır olacak. Bu pili ağırlık merkezine(hücum kenarından 10 cm) yakın yerleştiricem. Böylece daha önceden dengeleme amaçlı kuyruğa yerleştirmiş olduğum 150 gr dan kurtulup önceki ağırlığa yakın bir ağırlık planlıyorum. Uçağım skywalker 1. versiyondur. Buna sonradan 1900 mm lik kanat aldım. Uçağa yapılan güçlendirmelerle ağırlığı 2800 gr ı buldu. Fakat buna rağmen ağırlığını hiç hissettirmiyor. Çok güzel süzülüyor.1200 metrede motoru kapatınca 6 km(20 dakikaya yakın) gidiyor. 5000 mah 4s pille 35-40 dakika güvenli uçuş sürem var. Bu yüzden 3000 gr a kadar yolu var gibi görünüyor. Bence ağır uçak = stabil görüntü.

Diğer taraftan  Zippy pilleri fiyat/performans açısından oldukça iyi, bir çok modelcininde memnun kaldığı bir marka. Bende 1 adet zippy 4s 5000 mah ve 1 adetde Turnigy 4s 5000 mah pil var ikisindende memnunum. Fakat son zamanlarda daha eski pilim olan Turnigyde 3000 mah da ciddi performans kaybı yaşamaya başladım.  Hafifden de şişme var. Daha yeni olan zippy de henüz böyle bir sorun yok.

Lipo pilleri üreticiye göre 400-500 kez kullanılabiliyor. Şimdilik Turnigyi 100 uçuş civarında kullandım sonlara doğru doğal olarak performans düşüklüğü olsada hala kullanmaktayım. Bu uçuşların bir kısmını yayınladım bir kısmıda bana kaldı. Yeni gelecek olan 8000 mah ile güvenli bir şekilde 10 km mesafenin  üzerinde bir mesafeye de kolaylıkla ulaşmayı planlıyorum.

Yeni pilim gelir gelmez tecrübelerimi burada paylaşıcam.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bulut Üstü Uçuş