25 Ocak 2013 Cuma

Arising Starla iş çıkışı kaçamak

Hava ha yağdı yağacak gibiydi. İş yerinden kafamı çıkarıp Malatya Yıldız Tepedeki dev bayrağa baktım, kıpırdamıyordu.  Adıyaman tarafı çok kapalı Üniversite tarafı güneşliydi. Alet edevat çantam bagajda hazırdı, 2 dakika mesafedeki evime gidip uçağımı aldım ve doğruca kampüsün yolunu tuttum.

 Yolda İstanbuldaki meslekdaşlarımı düşündüm. Bir çoğu daha yeni mikroenjeksiyona başlayacak, sonrasında mesaiyi bitirip iğrenç İstanbul trafiğine dalacaklardı. İşte 10 yıl sonra İstanbul'dan Malatya'ya bunun için gelmiştim. Kalabalıkdan kaçış...

Piste yaklaşırken hafiften yağmur çiselemeye başladı. Daha öncede defalarca pisten geri döndüğüm aklıma geldi. En azından pistin havasını koklamak için sürmeye devam ettim. Geldiğimde yağmur falan yoktu ama hava doluydu.

Hemen düzenekleri kurmaya başladım. 1 tık 2 tık derken motor çalıştı.1-2 ufak motor ayarından sonra pistte gezinmeye başladım. Uçağım 4 sene önce aldığım(o zamanlar kaliteli olan) Seagull Arising star. Motorum 46 OS üzerine os no:8 bujiden sonra THK dan aldığım ne idüğü belirsiz buji var. Receiverım Futaba için 7 kanal Orange fasst.(Gayet memnunum).

Bu uçak modelcilik hayatımdaki ilk uçak. Metin Hocamız sağolsun o yapmıştı uçağı, halen kemik gibi uçuyor maşallah.

Derken yağmur başladı. 1 haftadır uçmamışım(bana 1 ay gibi geliyor), pistte gezinirken falan baktım hızlanıyorum yağmurda hızlanıyor verdim gazı. Yağmur seni yenicem ulen...

Motor iyi devirlendi güzel yukseldim, döndüm düzelttim, gazı yarıya aldım ve keyif başladı. Bir taraftanda Parantez duruşuyla kumandaya saçak oluyorum. Depo bitmeye yakın uçağın yeterince ıslandığından emin oluyorum ve başlıyorum alçalmaya.

Yağış altındaki uçuşda fark ettiğim gaz kesince uçağın daha çabuk çökmesi.

 Son yaklaşımda 1-2 hafif gaz veriyorum ama kulağımda motorda, boğulmasını istemiyorum.

Tekerler yere değiyor ve yağmur duruyor. Sanırım bulut geçti.

Sonrasında Üniversitede Metin hocama uğruyorum. 1 saat kadar hoş sohbetinden sonra ertesi gün görüşmek üzere vedalaşıyoruz.

Yarın 1-2 uçağın maideni yapılacakmış. Sanırım kalabalık bir gün olacak.

Altta bugüne ait video görüntüsü mevcuttur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bulut Üstü Uçuş